Ombudsman Uitvaartwezen
De Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen behandelt klachten van consumenten over de uitvaartbranche

Auladienst en bidprentje

20121023 2012047 Geen categorie

Klacht:

1. Tijdens de auladienst konden de aangeleverde foto’s op usb-stick niet getoond worden, ondanks voorafgaande controle door en de mededeling van verweerder dat het tonen van de foto’s geen probleem zou zijn. 2. De tekst van de bidprentjes is ongevraagd door verweerder gewijzigd en op het verzoek om tot de originele tekst terug te keren werd zeer moeizaam gereageerd. 3. Er is geen vast aanspreekpunt, de telefoon wordt door steeds andere mensen beantwoord.

Uitspraak:

Verweerder erkent klacht 1, het niet kunnen afspelen van de foto’s vanaf de usb-stick was te wijten aan de onervarenheid van de aulamedewerker die de apparatuur moest bedienen. Verweerder heeft een financieel voorstel gedaan ter compensatie en biedt aan de vergoeding van de auladienst ad € 550,-- geheel te crediteren, hetwelk de ombudsman redelijk voorkomt. Nu de klacht gegrond en voor toewijzing vatbaar is zal dit bedrag dan ook worden toegewezen. Verweerder erkent klacht 2, het wijzigen van de tekst van de bidprentjes, zonder overleg, is gedaan vanuit taalkundig oogpunt en ook om de lay-out van het bidprentje mooier over te laten komen. Op verzoek van klager zijn alle aanpassingen teniet gedaan. Verweerder heeft een financieel voorstel gedaan ter compensatie en biedt aan de vergoeding van de bidprentjes ad € 214,-- niet in rekening te brengen, hetwelk de ombudsman redelijk voorkomt. Nu de klacht gegrond en voor toewijzing vatbaar is zal dit bedrag dan ook worden toegewezen. Klacht 3, de communicatie tussen klager en verweerder; klager’s ergernis is begrijpelijk evenals verweerder’s toelichting hierop. Verweerder erkent wel dat dit beter kan. Hiermee zal klager het moeten doen, daar uit het dossier niet blijkt dat verweerder zich nodeloos onheus jegens klager heeft gedragen. Deze klacht is dan ook tevergeefs ingesteld. De ombudsman verklaart: - Klacht 1 gegrond en wijst deze toe; - Klacht 2 gegrond en wijst deze toe; - Klacht 3 ongegrond wijst deze af. Klager is niet verschuldigd aan verweerder betreffende klacht 1 de auladienst ad € 550,-- en betreffende klacht 2 de bidprentjes ad € 214,--. Verweerder dient deze 2 posten op de nota aan klager in mindering te brengen en voor zoveel nodig aan klager te restitueren binnen 4 weken na dagtekening dezes.